Wytyczne PPP Tom II: Postępowanie przetargowe

6.2 Zaproszenie do Negocjacji

6.2.1 Zagadnienia wspólne

Zaproszenie do Negocjacji przekazywane jest Partnerom Prywatnym, którzy spełnili warunki udziału w Postępowaniu/kryteria kwalifikacji, nie podlegają wykluczeniu oraz spełnili kryteria selekcji i w efekcie znaleźli się na tzw. „krótkiej liście”, tj. w gronie podmiotów, które będą uczestniczyć w Postępowaniu na etapie Negocjacji.

Zaproszenie do Negocjacji stanowi formalne rozpoczęcie procesu Negocjacji. Pomimo że ustawodawca nie zakreślił Podmiotowi Publicznemu terminu, w jakim ma zaprosić do Negocjacji wykonawców, czynność ta powinna zostać wykonana w możliwie krótkim czasie.

Dla porządku należy przypomnieć, że pod pojęciem Negocjacji w Wytycznych Tom II rozumiany jest tryb Dialogu Konkurencyjnego (w przypadku Ustawy PZP) oraz negocjacyjna procedura konkurencyjna, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 2 Ustawy o Umowie Koncesji.

<
>
Drukuj

6.2.2 Postępowanie PZP

Jak była o tym mowa wcześniej, minimalna liczba wykonawców uczestniczących w Dialogu Konkurencyjnym, zgodnie z PZP powinna wynosić 3, choć Zamawiający może określić w ogłoszeniu o zamówieniu większą ich liczbę (rekomenduje się liczbę 5 Partnerów Prywatnych).

Ustawodawca wymaga (art. 60d ust. 5 Ustawy PZP), aby zaproszenie do Dialogu Konkurencyjnego zawierało co najmniej:

  1. informację o terminie i miejscu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu,
  2. opis Potrzeb i Wymagań Zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w Dialogu Konkurencyjnym lub informację o sposobie uzyskania tego opisu,
  3. informację o miejscu i terminie rozpoczęcia Dialogu Konkurencyjnym,
  4. adres strony internetowej, na której dostępna jest SIWZ;
  5. wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia albo wykaz oświadczeń lub dokumentów, które należy dołączyć w celu uzupełnienia podanych przez wykonawcę informacji,
  6. wagę przypisaną Kryteriom Oceny Ofert lub, w stosownych przypadkach, kolejność tych kryteriów od najważniejszego do najmniej ważnego, jeśli nie zostało to wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu, SIWZ lub ogłoszeniu o ustanowieniu systemu kwalifikowania wykonawców,
  7. informację o języku lub językach, w jakich będzie prowadzony dialog.

Uwaga:

Na etapie zaproszenia do Dialogu Konkurencyjnego Zamawiający nie posiada jeszcze ostatecznej treści SIWZ. Ponadto na podstawie przepisu art. 37 ust. 2 Ustawy PZP Zamawiający może (lecz nie musi) udostępnić SIWZ na stronie internetowej. Nawet jednak w takim przypadku będzie to wstępny projekt SIWZ, a nie jej docelowa treść. Ostateczna wersja SIWZ jest zamieszczana na stronie internetowej Zamawiającego po zakończeniu Dialogu Konkurencyjnego.

Zaproszenie do dialogu zawiera informację o miejscu i terminie jego rozpoczęcia. Najczęściej Negocjacje odbywają się w siedzibie Podmiotu Publicznego lub miejscu przez niego wskazanym. Jeżeli z przyczyn logistycznych lub ekonomicznych uzasadnione jest odbycie tury dialogu w innym miejscu (np. w innym mieście), nie ma do tego żadnych przeszkód. Sytuacja taka może wystąpić np. wówczas, gdy wszyscy Partnerzy Prywatni oraz Zespół Doradców i Instytucje Finansujące mają siedzibę w miejscu innym niż Zamawiający.

Językiem, w którym prowadzony będzie dialog, jest język polski. W praktyce, jeżeli w Negocjacjach uczestniczą podmioty zagraniczne, Partnerzy Prywatni powinni na swój koszt zapewnić udział tłumaczy.

Zaproszenie do Negocjacji – dobre praktyki

Katalog informacji zawartych w zaproszeniu do dialogu nie ma charakteru zamkniętego. W szczególności, jeżeli Podmiot Publiczny dysponuje dodatkową dokumentacją dotyczącą Projektu PPP (np. Koncepcja Projektowa, wstępny PFU, Decyzje Administracyjne), powinien udostępnić ją Partnerom Prywatnym wraz z zaproszeniem. Im wcześniej wykonawcy uzyskają dostęp do materiałów związanych z Projektem PPP, tym szybciej będą mogli je zweryfikować, przygotować się do Negocjacji, zaproponować określone rozwiązania i pomysły.

6.2.3 Postępowanie Koncesyjne

Ustawa o Umowie Koncesji nie formułuje wobec Zamawiającego żadnych wymogów związanych z rozpoczęciem Negocjacji. Podmiot Publiczny, jako gospodarz Postępowania, może zatem w sposób dowolny kształtować treść zaproszenia do Negocjacji.

<
>
Drukuj