Biblioteka zasobów

Usługa utrzymania dróg lokalnych wraz z ich przebudową w Kamieniu Pomorskim.

Syntetyczny opis projektu Przedmiotem zamówienia jest usługa utrzymania dróg lokalnych wraz z ich przebudową tj. ul.Dziwnowskiej, ul. Mieszka I i ul. Bolesława Chrobrego w Kamieniu Pomorskim, w zamian za opłatę za dostępność tych dróg.
Podmiot publiczny Gmina Kamień Pomorski - Urząd Miejski w Kamieniu Pomorskim
Partner prywatny PGK Sp. z o.o.
Rodzaj podmiotu publicznego Gmina miejsko-wiejska
Lokalizacja projektu Kamień Pomorski
Województwo Zachodniopomorskie
Sektor Infrastruktura transportowa
Data wszczęcia postępowania
Data podpisania umowy 28.05.2015
Data zamknięcia finansowego 28.05.2015
Status realizacji Zarządzanie/ utrzymanie
Data zakończenia 01.11.2025
Okres umowy (miesiące) 120
Okres umowy (lata) 10 lat
Podstawa prawna wyboru partnera prywatnego PPP w PZP (art. 4 ust. 1)
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto 5 908 140,40
Przedział wartości projektu Małe (5-50 mln)
Źródła finansowania Zgodnie z Umową udział finansowy partnera prywatnego będzie wynosił minimum 50% wartości kosztorysowej zadania (kosztów budowy), przy czym do czasu rozliczenia pozostałych 50% kosztów robót przez zamawiającego w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych i uzyskania dotacji, wykonawca zobowiązany jest do pokrycia całości kosztów robót budowlanych. Obecnie, partner prywatny poniósł 59% nakładów inwestycyjnych koniecznych do zrealizowania przedsięwzięcia dzięki kredytowi z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości 3 482 596,40 zł. Pozostałe 41% nakładów zostało sfinansowane z budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2012-2015 jako wkład własny podmiotu publicznego. 100% nakładów eksploatacyjnych ponosi partner prywatny (wartość nominalna tych nakładów to 2 939 000 zł).
Wsparcie UE Tak/Nie Nie
Zakładana wartość wsparcia Nie dotyczy
Program, z którego pochodzą środki Nie dotyczy
Doradztwo (Tak/Nie) Nie
Ryzyka po stronie publicznej Ryzyko związane z wydaniem nieruchomości będącej lokalizacją dla prac projektowo-budowlanych (realizacji koncesji). Ryzyko związane z przestrzeganiem zasad rozliczenia dotacji przyznanej na realizację inwestycji. Ryzyko popytu.
Ryzyka po stronie prywatnej
Model wynagrodzenia Płatność za dostępność
Szczegóły wynagrodzenia Wynagrodzeniem partnera prywatnego jest opłata za dostępność, uzależniona od utrzymywania gotowości technicznej przebudowanych dróg. Częściowo płatność związana z wynagrodzeniem za budowę (część dotacyjna).
Kontakt do instytucji Tel: 91 38 23 969
E-mail: um@kamienpomorski.pl