Termomodernizacja budynków oświatowych Miasta Zgierza. | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem Przedsięwzięcia jest zapewnienie przez Partnera Prywatnego – przy udziale Wkładu Własnego Podmiotu Publicznego – finansowania, a także zaprojektowanie, wykonanie robót budowlanych, zarządzanie energią oraz utrzymanie techniczne obiektów w celu zapewnienia standardów dostępności obiektów i uzyskania gwarantowanych oszczędności. |
Podmiot publiczny | Urząd Miasta Zgierza |
Partner prywatny | Engie Services Sp. z o. o., ul. Bobrowiecka 8, 00-728 Warszawa |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejska |
Lokalizacja projektu | Zgierz |
Województwo | Łódzkie |
Sektor | Efektywność energetyczna |
Data wszczęcia postępowania | 25-09-2015r. |
Data podpisania umowy | 30-01-2017 |
Data zamknięcia finansowego | 30-01-2017 |
Status realizacji | Projektowanie i budowa |
Data zakończenia | 31-03-2034 |
Okres umowy (miesiące) | 218 |
Okres umowy (lata) | 18 lat 2 miesiące |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 56 411 000,00 zł |
Przedział wartości projektu | Duże (40-100 mln) |
Źródła finansowania projektu | Projekt jest realizowany w formule hybrydowej. Finansowanie pochodzi ze środków własnych Partnera Prywatnego. Podmiot Publiczny wnosi wkład w postaci dofinansowania na realizację przedsięwzięcia ze środków dostępnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 na realizację projektu pn. „Kompleksowa termomodernizacja budynków na terenie Miasta Zgierza”. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Tak |
Zakładana wartość wsparcia | 35260265.04 |
Program, z którego pochodzą środki | RPO Województwa Łódzkiego 2014-2020 |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyka budowy związane z: odkryciami archeologicznymi, ze zmianą celów politycznych, wystąpieniem zmian w przepisach Prawa mających wpływ na realizację Przedsięwzięcia, wystąpieniem Siły Wyższej, protestami organizacji społecznych lub strajkami, Akty Wandalizmu. Ryzyka dostępności i popytu związane ze: zmianą stawek podatków, opłat, cen wody, energii elektrycznej i cieplnej, zmianą przeznaczenia/sposobu użytkowania/złym stanem technicznym Obiektów lub ich części, wystąpieniem zmian w przepisach Prawa mających wpływ na realizację Przedsięwzięcia z wyłączeniem przepisów obniżających normy technologiczne, wystąpieniem Siły Wyższej, wystąpieniem zmian technologicznych, zmianą dostawcy Internetu i kosztami nowej konfiguracji urządzeń zamontowanych przez Partnera Prywatnego w ramach Umowy, utrzymaniem Obiektów w należytym stanie technicznym w zakresie nieprzypisanym Parterowi Prywatnemu postanowieniami Umowy, prowadzeniem uzgodnień z gestorami sieci, ze zmianą celów politycznych, Niewłaściwe Użytkowanie Obiektów, Akty Wandalizmu. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyka budowy ryzyka związane z: warunkami geologicznymi, geotechnicznymi i hydrologicznymi, warunkami meteorologicznymi, wystąpieniem niezgodności z warunkami dotyczącymi standardów wykonania Robót Budowlanych w PFU i Dokumentacji Projektowej, wzrostem kosztów wykonania robót, prowadzeniem sporów z podmiotami trzecimi spowodowanymi własnymi zaniedbaniami lub deliktami, wypadkami, brakiem zasobów ludzkich i materialnych, wystąpieniem wad fizycznych lub prawnych w okresie gwarancji i rękojmi, zmniejszających wartość lub użyteczność urządzeń i instalacji zamontowanych w Obiektach przez Partnera Prywatnego w związku z realizacją Robót Termomodernizacyjnych i Robót Budowlanych, wystąpieniem wad w Dokumentacji Projektowej, wystąpieniem opóźnień w realizacji obowiązków na Etapie Robót z winy Partnera Prywatnego, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich i pokrewnych osób trzecich w trakcie lub w wyniku realizacji Umowy, udziałem podwykonawców, niemożliwością uzyskania lub przedłużania lub opóźnieniami w wydawaniu pozwoleń, zezwoleń, decyzji, koncesji, licencji lub certyfikatów (Decyzji Administracyjnych) z przyczyn zawinionych jedynie przez Partnera Prywatnego, brakiem lub utratą Finansowania, odkryciami archeologicznymi, prowadzeniem uzgodnień z gestorami sieci. Ryzyka dostępności i popytu związane z: niemożliwością zapewnienia Standardów Dostępności Obiektów o jakości i standardach określonych Umową, w tym zapewnienia Gwarantowanych Oszczędności z przyczyn zawinionych wyłącznie przez Partnera Prywatnego Dostępności, niezgodnym z treścią Załącznika Utrzymaniem Technicznym Obiektów, brakiem zgodności realizacji Przedsięwzięcia z ogólnymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz Polskimi Normami, wzrostem kosztów Utrzymania Technicznego Obiektów oraz obsługi Systemu Zarządzania Energią w zakresie, w jakim obowiązek ten spoczywa na Partnerze Prywatnym, brakiem zasobów ludzkich i materialnych, uszkodzeniem zainstalowanych przez Partnera Prywatnego w Obiektach instalacji, systemów i urządzeń w okresie gwarancji i rękojmi, a w przypadku Systemu Zarządzania Energią w całym okresie realizacji Umowy, o ile odpowiedzialność z tego tytułu można przypisać Partnerowi Prywatnemu na podstawie postanowień Załącznika Utrzymanie Techniczne Obiektów, udziałem podwykonawców, warunkami meteorologicznymi. |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Opłata za dostępność powiązana z osiągnięciem zadeklarowanych oszczędności energetycznych. Część wynagrodzenia wniesiona tytułem wkładu podmiotu publicznego tj. sfinansowania części nakładów ze środków uzyskanych z refundacji UE. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: e-urzad@umz.zgierz.pl Tel.: 42 714 31 12 |