Systemowa modernizacja obiektów przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii w gminach: Wiązowna, Zakręt, Glinianka. | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem Przedsięwzięcia jest przeprowadzenie termomodernizacji oraz zarządzanie gospodarką energetyczną w budynkach użyteczności publicznej podległych Gminie Wiązowna. Przedsięwzięcie realizowane będzie na podstawie przepisów ustawy z 19.12.2008 o partnerstwie publiczno-prywatnym i będzie oparte na podziale zadań i ryzyk pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. |
Podmiot publiczny | Urząd Gminy Wiązowna |
Partner prywatny | Konsorcjum firm: 1. Siemens Sp. z o. o., 2. Siemens Finance Sp. z o .o.. 3. Warbud S.A., 4. Warbud PPP6 Sp. z o. o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina wiejska |
Lokalizacja projektu | Wiązowna, Zakręt, Glinianka, Wola Ducka |
Województwo | Mazowieckie |
Sektor | Efektywność energetyczna |
Data wszczęcia postępowania | 01-10-2015r. |
Data podpisania umowy | 01-03-2017 |
Data zamknięcia finansowego | 01-03-2017 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 01-10-2033 |
Okres umowy (miesiące) | 199 |
Okres umowy (lata) | 16 lat 7 miesięcy |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 47 905 904,70 zł |
Przedział wartości projektu | Duże (40-100 mln) |
Źródła finansowania projektu | Finansowanie zasadniczo spoczywa na stronie prywatnej. Gmina w ramach realizacji projektu wniesie środki pieniężne, pomniejszające wynagrodzenie Partnera. Udział dofinansowania z UE: 4 205 593,77 zł |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Tak |
Zakładana wartość wsparcia | 4227482.4 |
Program, z którego pochodzą środki | RPO Województwa Mazowieckiego 2014-2020 |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Podmiot publiczny ponosi ryzyka związane z warunkami geologicznymi, geotechnicznymi i hydrologicznymi; odkryciami archeologicznymi; procesem odbiorów na Etapie Robót; zmianą celów politycznych; wystąpieniem zmian w przepisach prawa mających wpływ na realizację przedsięwzięcia; wystąpieniem siły wyższej; protestami organizacji społecznych lub strajkami; aktami wandalizmu oraz niewłaściwym użytkowaniem; ryzyka związane z uzyskaniem wymaganych pozwoleń, zezwoleń, decyzji, koncesji, licencji lub certyfikatów etc. (decyzji administracyjnych) w zakresie w jakim wyłączona jest w tym zakresie odpowiedzialność Partnera Prywatnego; zapłatą wynagrodzenia Partnerowi Prywatnemu oraz wniesieniem wkładu własnego; zmianą stawek podatków, opłat, cen wody, energii elektrycznej i cieplnej oraz oleju opałowego; zmianą przeznaczenia/sposobu użytkowania obiektów lub ich części; normalnego zużycia lub innego uszkodzenia instalacji, systemów i urządzeń z przyczyn nie leżących po stronie Partnera Prywatnego; zmianą dostawcy Internetu i kosztami nowej konfiguracji urządzeń zamontowanych przez Partnera w ramach Umowy; utrzymaniem obiektów w należytym stanie technicznym w zakresie nieprzypisanym Parterowi Prywatnemu; prowadzeniem uzgodnień z gestorami sieci. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Partner Prywatny ponosi ryzyka związane z opóźnieniem w zakończeniu Etapu Robót z przyczyn leżących po stronie Partnera Prywatnego; wystąpieniem niezgodności z warunkami dotyczącymi standardów wykonania robót budowlanych w PFU i dokumentacji projektowej; wzrostem cen materiałów, usług, robocizny; prowadzeniem sporów z podmiotami trzecimi spowodowanymi własnymi zaniedbaniami lub deliktami; wypadkami; brakiem zasobów ludzkich i materialnych; wystąpieniem wad fizycznych lub prawnych w okresie gwarancji i rękojmi zmniejszających wartość lub użyteczność urządzeń, instalacji zamontowanych w obiektach przez Partnera Prywatnego w związku z realizacją robót termomodernizacyjnych i budowlanych; wystąpieniem wad w dokumentacji projektowej, z wyłączeniem dokumentacji przekazanej przez Podmiot Publiczny; wystąpieniem opóźnień w realizacji obowiązków na Etapie Robót z winy Partnera Prywatnego; naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich i pokrewnych osób trzecich w trakcie lub w wyniku realizacji Umowy; udziałem podwykonawców; niemożliwością uzyskania lub przedłużania lub opóźnieniami w wydawaniu pozwoleń, zezwoleń, decyzji, koncesji, licencji lub certyfikatów (decyzji administracyjnych), z przyczyn zawinionych jedynie przez Partnera Prywatnego, brakiem lub utratą finansowania, niemożliwością zapewnienia standardów dostępności obiektów o jakości i standardach określonych Umową w tym zapewnienia gwarantowanych oszczędności i/lub deklarowanego zużycia z przyczyn lezących po stronie Partnera Prywatnego; niezgodnym z treścią Umowy utrzymaniem technicznym obiektów, z przyczyn leżących po stronie Partnera Prywatnego; brakiem zgodności realizacji przedsięwzięcia z ogólnymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz polskimi normami; wzrostem kosztów utrzymania technicznego obiektów oraz obsługi systemu zarządzania energią w zakresie, w jakim obowiązek ten spoczywa na Partnerze Prywatnym; brakiem zasobów ludzkich i materialnych; uszkodzeniem instalacji, systemów i urządzeń zainstalowanych przez Partnera Prywatnego w obiektach, w okresie gwarancji i rękojmi, a w przypadku systemu zarządzania energią w całym okresie realizacji Umowy z wyłączeniem uszkodzeń wynikających z wystąpienia siły wyższej; aktów wandalizmu i niewłaściwego użytkowania obiektów. |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzenie partnera prywatnego ma charakter „opłaty za dostępność” składającej się z zapewnienia przez wykonawcę odpowiedniego standardu usług w znaczeniu techniczno-technologicznym, a także odpowiedniej ich ilości i jakości. Gmina w ramach realizacji projektu wniesie środki pieniężne, pomniejszające wynagrodzenie Partnera również z udziałem dofinansowania. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: urzad@wiazowna.pl Tel.: 22 512 58 60 |