Świadczenie usług odbudowy oraz wykorzystania statku Lubecki w Warszawie. | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem koncesji jest realizacja przedsięwzięcia polegającego w szczególności na odbudowie oraz wykorzystaniu statku pasażerskiego Lubecki do świadczenia usług pasażerskiego transportu wodnego śródlądowego, w tym także usług z zakresu edukacji, kultury, opieki nad zabytkami i promocji, pn. Pasażerska żegluga śródlądowa statkiem bocznokołowym Lubecki ex. Warmia. |
Podmiot publiczny | Miasto Stołeczne Warszawa |
Partner prywatny | Żegluga Pasażerska Rafał Hordejuk (51-173 Wrocław, ul. Falskiego 22) |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejska |
Lokalizacja projektu | Warszawa |
Województwo | Mazowieckie |
Sektor | Sport i turystyka |
Data wszczęcia postępowania | 15-12-2010r. |
Data podpisania umowy | 03-04-2012 |
Data zamknięcia finansowego | 03-04-2012 |
Status realizacji | Projektowanie i budowa |
Data zakończenia | 15-01-2027 |
Okres umowy (miesiące) | 180 |
Okres umowy (lata) | 15 lat |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | Koncesja na usługi |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 7 500 000,00 zł |
Przedział wartości projektu | Małe (5-40 mln) |
Źródła finansowania projektu | Do przedsięwzięcia m.st. Warszawa wniesie wkład własny w postaci kadłuba holownika bocznokołowego Lubecki oraz dokumentację projektową przebudowy statku zgodną z założeniami wypracowanymi w toku negocjacji z kandydatami. Partner prywatny może zażądać przeniesienia własności statku na siebie po okresie trwania umowy. Wkładem podmiotu prywatnego będzie pokrycie w całości nakładów inwestycyjnych poniesionych na statek w celu adaptacji go na potrzeby przedsięwzięcia zgodnie z dostarczoną przez m.st. Warszawy dokumentacją projektową. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko związane z udostępnieniem składnika majątkowego. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Partner prywatny ponosi odpowiedzialność za zapewnienie ciągłości świadczenia usług w ramach udzielonej koncesji (ryzyko dostępności). |
Model wynagrodzenia | Inny |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzenie partnera prywatnego pochodzi z przychodów z tytułu świadczenia usług na rzecz pasażerów (w szczególności ze sprzedaży biletów) oraz z prowadzonej z wykorzystaniem statku działalności dodatkowej, która przykładowo może obejmować działalność gastronomiczną na statku (bufet), imprezy komercyjne lub rejsy komercyjne statkiem, umieszczanie plansz reklamowych oraz dystrybucję materiałów reklamowych, a także sprzedaż pamiątek i wydawnictw edukacyjnych oraz popularnonaukowych związanych z Warszawą, Wisłą, żeglugą na Wiśle oraz statkiem Lubecki. Formą wynagrodzenia jest również przeniesienie własności statku będącego przedmiotem koncesji na partnera prywatnego po zakończeniu umowy koncesji. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: kontakt@zzw.waw.pl Tel.: 22 277 42 00 |