Postępowanie o zawarcie umowy koncesji na rozwój systemu roweru miejskiego w Krakowie. | |
Syntetyczny opis projektu | Do zadań Operatora będzie należeć rozwój i utrzymanie systemu Krakowskiego Roweru Miejskiego KMK Bike w latach 2016-2019/2023. Koncesjonariusz na podstawie umowy koncesji zawieranej z koncesjodawcą zobowiązuje się do wykonania przedmiotu koncesji za wynagrodzeniem, które stanowi w przypadku koncesji na usługi prawo do wykonywania usług, w tym pobierania pożytków wraz z płatnością koncesjodawcy. |
Podmiot publiczny | Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie (d. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie ZIKiT) |
Partner prywatny | konsorcjum firm: BikeU Sp. z o.o. i Provent Services Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Jednostka budżetowa |
Lokalizacja projektu | Kraków |
Województwo | Małopolskie |
Sektor | Infrastruktura transportowa |
Data wszczęcia postępowania | 01-12-2015r. |
Data podpisania umowy | 14-07-2016 |
Data zamknięcia finansowego | 14-07-2016 |
Status realizacji | Umowa zakończona |
Data zakończenia | 31-05-2021 |
Okres umowy (miesiące) | 96 |
Okres umowy (lata) | 8 lat |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | Koncesja na usługi |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 10 800 000,00 zł |
Przedział wartości projektu | Małe (5-40 mln) |
Źródła finansowania projektu | Projekt w zasadniczej części finansowany ze środków własnych koncesjonariusza. Udział w finansowaniu koncesjodawcy ogranicza się do dopłaty w wysokości 1 zł do każdego rowero-miesiąca eksploatacji roweru. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko związane z udostępnieniem lokalizacji niezbędnej dla realizacji umowy koncesji. Ryzyko regulacyjne dotyczące zasad korzystania z rowerów miejskich w kontekście korzystania z pasa drogowego. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyko wdrożenia systemu płatnego roweru miejskiego. Ryzyko popytu na usług świadczone w ramach koncesji. Ewentualne opłaty ze strony koncesjodawcy będą przedmiotem negocjacji. Ryzyko dostępności systemu rowerowego zgodnie z umową. |
Model wynagrodzenia | Mieszany |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzeniem koncesjonariusza jest prawo do wykonywania usług, w tym pobierania pożytków wraz z ewentualną płatnością koncesjodawcy, która nie może jednak stanowić o zdjęciu z koncesjonariusza zasadniczej części ryzyka ekonomicznego. Koncesjodawca przewiduje płatności na rzecz Koncesjonariusza. 2. Wynagrodzenie Koncesjonariusza stanowi prawo do wykonywania usług w tym prawo do pobierania pożytków wraz z płatnością Koncesjodawcy. Przez pożytki rozumie się opłaty od użytkowników za korzystanie z systemu oraz reklamy na rowerach. 3. Płatność Koncesjodawcy na rzecz koncesjonariusza nie może prowadzić do odzyskania całości związanych z wykonywaniem koncesji nakładów poniesionych przez koncesjonariusza. 4. Koncesjonariusz sfinansuje rozwój i zarządzanie systemu roweru miejskiego na własny rachunek. 5. Całkowite ryzyko ekonomiczne wykonywania przedmiotu koncesji spoczywa na Koncesjonariuszu. 6. Koncesjonariusz będzie pokrywał wszelkie koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją przedmiotu koncesji, jak również będzie ponosił opłaty o charakterze publiczno-prawnym związane z przedmiotem koncesji oraz jego utrzymaniem. 7. Koncesjonariuszowi nie będzie przysługiwać żadne roszczenie o zwrot kosztów związanych z wykonywaniem przedmiotu koncesji, w tym ponoszonych przez niego opłat o charakterze publiczno-prawnym. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: sekretariat@ztp.krakow.pl Tel.: 12 616 74 16 |