Przejdź do treści
Strona główna

Parkingi

Poglądowa koncepcja budowy naziemnego parkingu samochodowego w formule PPP

Zapraszamy do zapoznania się z "Poglądową koncepcją budowy naziemnego parkingu samochodowego w formule PPP".

Przedmiotem opracowania jest koncepcja dotycząca teoretycznego przedsięwzięcia PPP, które będzie polegało na zaangażowaniu partnera prywatnego do zaprojektowania, budowy oraz utrzymania parkingu naziemnego o 200 miejscach postojowych (otwarty garaż).
Koncepcja ma charakter modelowy i będzie możliwa do ewentualnej modyfikacji przez podmiot publiczny zainteresowany dostosowaniem do własnych potrzeb.

Założenia koncepcji - streszczenie (PDF 1MB)
Poglądowa koncepcja parkingu koncesyjnego (PDF 780KB)
Załączniki graficzne do koncepcji (PDF 3MB)

bh-Koncepcja-naziemnego-parkingu-1

Budowa parkingu podziemnego we Wrocławiu

Budowa parkingu podziemnego na terenie Zespołu Hali Stulecia we Wrocławiu.

Projekt miał na celu budowę parkingu podziemnego dwukondygnacyjnego wraz z częścią naziemną w poziomie terenu oraz niezbędną infrastrukturą na terenie Zespołu Hali Stulecia we Wrocławiu.

Inwestycja został zrealizowana w ramach umowy koncesyjnej zawartej w kwietniu 2012 roku.
Partner prywatny zaprojektował i sfinansował budowę parkingu i do końca umowy koncesji, tj.
do 31 sierpnia 2042 roku, będzie jego operatorem. Okres budowy parkingu trwał 15 miesięcy.

Głównym powodem budowy nowego, dużego, wielopoziomowego parkingu, była potrzeba obsłużenia zwiększającego się z roku na rok ruchu turystycznego w kompleksie Hali Stulecia i wrocławskiego ZOO, a co za tym idzie konieczność zwiększenia liczby miejsc parkingowych i ukrycie dwóch trzecich powierzchni parkingowej pod ziemią.

Parking zawiera łącznie 792 miejsca, w tym 30 miejsc dla niepełnosprawnych i 20 miejsc dla autokarów.

Więcej szczegółów o projekcie tutaj

Opracowaliśmy również dla Państwa publikację Dobre praktyki PPP. Sektor parkingi Zapraszamy do lektury!

Zobacz film o tej inwestycji