Modernizacja energetyczna obiektów użyteczności publicznej w Płocku. | |
Syntetyczny opis projektu | Zamówienie obejmuje przeprowadzenie modernizacji energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Miasta Płock. |
Podmiot publiczny | Urząd Miasta Płocka |
Partner prywatny | Konsorcjum: Siemens Sp. z o.o. oraz Siemens Finance |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejska |
Lokalizacja projektu | Płock |
Województwo | Mazowieckie |
Sektor | Efektywność energetyczna |
Data wszczęcia postępowania | 10-06-2014r. |
Data podpisania umowy | 04-11-2015 |
Data zamknięcia finansowego | 04-11-2015 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 31-08-2033 |
Okres umowy (miesiące) | 204 |
Okres umowy (lata) | 17 lat |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 18 168 776,08 zł |
Przedział wartości projektu | Małe (5-40 mln) |
Źródła finansowania projektu | – Partner Prywatny pokrył 100% nakładów inwestycyjnych koniecznych do zrealizowania przedsięwzięcia. – Partner Prywatny jest odpowiedzialny za osiągnięcie zagwarantowanych w umowie oszczedności energii cieplnej i elektrycznej – Podmiot publiczny dokonuje na rzecz Partnera Prywatnego płatności za etap robót i etap zarzadzania, które są odpowiednio pomniejszane w przypadku nieosiągniecia gwarantowanych w umowie PPP oszczędności – suma zagwarantowanych oszczędności pozwala Podmiotowi Publicznemu na całkowitą spłatę wartości umowy Partnerowi Prywatnemu do 2033 roku – Podmiot Publiczny nie dokonuje żadnych innych płatności na rzecz Partnera Prywatnego – realizacja przedsięwzięcia finansowana jest przez partnera prywatnego (finansowanie pozyskane od konsorcjanta - Siemens Finance Sp z o.o.). |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Podmiot publiczny ponosi następujące ryzyka: 1) zmian w prawie; 2) zmian stawek podatków, opłat, cen wody, energii elektrycznej i cieplnej; 3) związane z wniesieniem wkładu własnego w przedsięwzięcie (dokumentacja techniczna); 4) związane z przekazaniem oświadczeń o posiadaniu przez Podmiot Publiczny tytułów prawnych do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane; 5) zapłaty należnego Wynagrodzenia Partnerowi Prywatnemu; 6) nieuzgodnionej z Partnerem Prywatnym samodzielnej ingerencji w system zarządzania energią; 7) ryzyko geologiczne; 8) ryzyko zmiany sposobu użytkowania obiektów lub ich części; 9) ryzyko polityczne; 10) ryzyko wystąpienia klęsk żywiołowych, nadzwyczajnych warunków atmosferycznych i siły wyższej; 11) ryzyko nieuzyskania w terminie wymaganych prawem decyzji, licencji i zezwoleń; 12) ryzyko braku zdalnego dostępu Partnera Prywatnego do danych określających zużycie energii w obiektach z przyczyn zależnych od dostawcy energii lub Podmiotu Publicznego. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Partner Prywatny w ramach realizacji umowy ponosi następujące ryzyka: 1) związane z zapewnieniem finansowania przedsięwzięcia i jego ewentualną utratą; 2) związane z niedoszacowaniem przedmiotu umowy ppp; 3) związane z opracowaniem kompletnej dokumentacji projektowej i przyjęciem prawidłowych założeń projektowych; 4) związane z naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich i pokrewnych osób trzecich w trakcie lub w wyniku realizacji umowy; 5) opóźnienia zakończenia projektowania; 6) związane z nienależytym wystąpieniem o uzyskanie wymaganych przepisami Prawa Decyzji Administracyjnych wymaganych do przeprowadzenia termomodernizacji, w tym o ile to niezbędne Decyzji o PNB; 7) niezgodności wykonania prac termomodernizacyjnych z zasadami sztuki budowlanej, wymaganymi przez przepisy Prawa normami, warunkami i standardami określonymi w PFU oraz dokumentacji projektowej; 8) opóźnienia w zakończeniu etapu robót z przyczyn leżących po stronie Partnera Prywatnego; 9) związane z wystąpieniem wad istotnych uniemożliwiających dokonanie odbiorów robót budowlanych; 10) niezapewnienia zasobów ludzkich i materialnych umożliwiających realizację Przedsięwzięcia; 11) związane z udziałem w realizacji przedsięwzięcia podwykonawców i dalszych podwykonawców; 12) zapewnienia zagwarantowanych w ofercie oszczędności energii cieplnej i elektrycznej na poziomie określonym w ofercie w związku z zarządzaniem energią; 13) związane z obsługą i prawidłowym funkcjonowaniem systemu zarządzania energią oraz wykonywania czynności z zakresu utrzymania, określonych w umowie oraz jej załącznikach; 14) związane ze wzrostem kosztów utrzymania obiektów oraz obsługi systemu zarządzania energią w zakresie, w jakim obowiązek ten spoczywa na Partnerze Prywatnym. |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Model ESCO. Wynagrodzenie partnera prywatnego pochodzi w całości z budżetu podmiotu publicznego. Rozliczenia dokonują się w ramach cyklicznych płatności przy weryfikacji faktycznie osiągniętego poziomu oszczędności energii elektrycznej i cieplnej w relacji do udzielonej w tym zakresie gwarancji. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: info@plock.eu Tel.: 24 364 55 55 |