Koncesja na budowę i utrzymanie wiat przystankowych w Warszawie. | |
Syntetyczny opis projektu | Zgodnie z zawartą Umową Koncesji na zasadach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego postawiono w sumie 1580 sztuk wiat wg 3 projektów: "konkursowego", "konserwatorskiego" oraz ''seryjnego". Zamontowano również Wyposażenie Dodatkowe (410 szt. ławek wolnostojących, 316 szt. słupków przystankowych i 315 stojaków rowerowych). Zgodnie z podpisanym w dniu 6.09.2022 r. Aneksem Nr 7, Umowa Koncesji została przedłużona do dnia 11 maja 2024 r. Koncesjonariusz do końca trwania Umowy Koncesji tj. do dnia 11 maja 2024 r. (termin pierwotny zakończenia umowy 18.10.2022 r.) ponosi koszty związane z: oświetleniem, myciem i naprawami wiat i wyposażenia dodatkowego. Wiaty i wyposażenie dodatkowe są własnością m.st Warszawy. Istotnym jest fakt możliwości przedłużenia Umowy Koncesji z tytułu Zwłok Administracyjnych w procesie wydawania stosownych decyzji przez jednostki miejskie. |
Podmiot publiczny | Miasto Stołeczne Warszawa, reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego |
Partner prywatny | konsorcjum: AMS S.A. oraz Stroer Polska Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Jednostka budżetowa |
Lokalizacja projektu | Warszawa |
Województwo | Mazowieckie |
Sektor | Infrastruktura transportowa |
Data wszczęcia postępowania | 18-05-2010r. |
Data podpisania umowy | 18-12-2013 |
Data zamknięcia finansowego | 18-12-2013 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 11-05-2024 |
Okres umowy (miesiące) | 125 |
Okres umowy (lata) | 10 lat 5 miesiecy |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | Koncesja na roboty budowlane |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 98 000 000,00 zł |
Przedział wartości projektu | Duże (40-100 mln) |
Źródła finansowania projektu | Etap inwestycyjny finansowany jest ze środków partnera prywatnego. Etap eksploatacyjny również, koszty pokrywane są z bieżących wpływów. Wpływy Koncesjonariusza wynikają z korzystania z Prawa Eksploatacji – reklamy wywieszane w gablotach reklamowych. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko związane z wniesieniem składnika majątkowego w stanie prawnym i technicznym zdatnym do realizacji umowy koncesji. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyka budowy. Ryzyko związane z eksploatacją i utrzymaniem przedmiotu koncesji (odśnieżanie jest po stronie Koncesjodawcy), oraz całkowite ryzyko popytu. Partner odpowiada za ryzyko dewastacji. |
Model wynagrodzenia | Opłaty od użytkowników |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzeniem koncesjonariusza jest prawo do eksploatacji gablot reklamowych zainstalowanych na wiatach przystankowych. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: ztm@ztm.waw.pl Tel.: 22 459 41 00 |