Koncesja na budowę i utrzymanie wiat przystankowych w Warszawie. | |
Syntetyczny opis projektu | Zgodnie z zawartą Umową Koncesji na zasadach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego postawiono w sumie 1580 sztuk wiat wg 3 projektów: "konkursowego", "konserwatorskiego" oraz ''seryjnego", trwa montaż wyposażenia dodatkowego (ławeczek, stojaków rowerowych, słupków przystankowych). Koncesjonariusz do końca trwania Umowy Koncesji tj. do 18 października 2022 r. (termin pierwotny) ponosi koszty związane z: oświetleniem, myciem i naprawami wiat. Wiaty są własnością m.st Warszawy. Istotnym jest fakt możliwości przedłużenia Umowy Koncesji, przede wszystkim z tytułu Zwłok Administracyjnych w wydawaniu stosownych decyzji przez jednostki miejskie. |
Podmiot publiczny | Miasto Stołeczne Warszawa, reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego |
Partner prywatny | konsorcjum: AMS S.A. oraz Stroer Polska Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Jednostka budżetowa |
Lokalizacja projektu | Warszawa |
Województwo | Mazowieckie |
Sektor | Infrastruktura transportowa |
Data wszczęcia postępowania | 18-05-2010r. |
Data podpisania umowy | 18-12-2013 |
Data zamknięcia finansowego | 30-01-2014 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 18-10-2022 |
Okres umowy (miesiące) | 106 |
Okres umowy (lata) | 8 lat 8 miesiecy |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | Koncesja na roboty budowlane |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 98 000 000,00 zł |
Przedział wartości projektu | Duże (40-100 mln) |
Źródła finansowania projektu | Etap inwestycyjny finansowany jest ze środków partnera prywatnego. Etap eksploatacyjny również, koszty pokrywane są z bieżących wpływów. Wpływy Koncesjonariusza wynikają z korzystania z Prawa Eksploatacji – reklamy wywieszane w gablotach reklamowych. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko związane z wniesieniem składnika majątkowego w stanie prawnym i technicznym zdatnym do realizacji umowy koncesji. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyka budowy. Ryzyko związane z eksploatacją i utrzymaniem przedmiotu koncesji (odśnieżanie jest po stronie Koncesjodawcy), oraz całkowite ryzyko popytu. Partner odpowiada za ryzyko dewastacji. |
Model wynagrodzenia | Opłaty od użytkowników |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzeniem koncesjonariusza jest prawo do eksploatacji gablot reklamowych zainstalowanych na wiatach przystankowych. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: ztm@ztm.waw.pl Tel.: 22 459 41 00 |