Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Gminy Karczew. | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem projektu jest termomodernizacja budynków użyteczności publicznej, mająca na celu obniżenie kosztów zużycia energii cieplnej i elektrycznej w budynkach, przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności technicznej zainstalowanych urządzeń oraz zarządzanie gospodarką energetyczną obiektów. Zakres projektu dotyczy 10 budynków użyteczności publicznej w Gminie Karczew. Modernizacja energetyczna obiektów będzie polegała między innymi na budowie zdalnego systemu monitoringu i zarządzania energią, systemów kontroli temperatury i komfortu cieplnego w pomieszczeniach, modernizacji oświetlenia, wymianie części źródeł ciepła oraz na wykonaniu prac termomodernizacyjnych. |
Podmiot publiczny | Gmina Karczew - Urząd Miejski w Karczewie |
Partner prywatny | Siemens Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejsko-wiejska |
Lokalizacja projektu | Karczew |
Województwo | Mazowieckie |
Sektor | Efektywność energetyczna |
Data wszczęcia postępowania | 24-01-2012r. |
Data podpisania umowy | 02-01-2013 |
Data zamknięcia finansowego | 02-01-2013 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 22-10-2026 |
Okres umowy (miesiące) | 168 |
Okres umowy (lata) | 14 lat |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 10 736 968,67 zł |
Przedział wartości projektu | Małe (5-40 mln) |
Źródła finansowania projektu | Partner prywatny ponosi koszt robót budowlanych, wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania gospodarką energetyczną i mediami oraz utrzymuje inwestycję w okresie umownym. Koszty związane z audytami energetycznymi budynków objętych zakresem termomodernizacji, dokumentacja projektowa dla 3 obiektów oraz środki pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadania termomodernizacyjne, stanowiące około 15 % wartości inwestycji. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko występujące po stronie partnera publicznego: Ryzyko zmian cen energii; Ryzyko związane ze zmianą sposobu użytkowania obiektów objętych zakresem przedsięwzięcia; Ryzyko polityczne; Ryzyko związane z wniesieniem wkładu własnego; Ryzyka związane z rozliczeniem dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; Ryzyka związane ze zmianami w kosztach eksploatacji obiektów w przypadku opłat za media, energię cieplną i elektryczną etc; Ryzyka związane z nieruchomościami, gdzie będzie realizowany projekt termomodernizacji, w tym ryzyko uregulowania stanu prawnego, tj. uzyskania prawa własności posesji, gdzie obecnie funkcjonuje Przedszkole nr 1 w Karczewie, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Otwocku Wielkim oraz Ośrodek Zdrowia w Sobiekursku. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyko występujące po stronie partnera prywatnego: Ryzyka związane z projektowaniem; Ryzyka związane z uzyskaniem decyzji administracyjnych; Ryzyka związane ze sfinansowaniem przedsięwzięcia; Ryzyko należytego i terminowego przeprowadzenia termomodernizacji; Ryzyka związane z dostępnością materiałów, podwykonawców i usług; Ryzyko wzrostu kosztów materiałów, dostaw i usług; Ryzyko zapewnienia gwarantowanego poziomu oszczędności: w zużyciu energii cieplnej – 56% w skali roku, w zużyciu energii elektrycznej – 2, 9% kW w skali roku; Ryzyka związane z prawidłowym zarządzaniem energią w obiektach oraz z utrzymaniem sprawności technicznej zainstalowanych urządzeń; Ryzyka związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemu zarządzania energią. |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzenie partnera prywatnego płatne jest w formule opłaty za dostępność. Suma pieniężna pochodząca w całości od podmiotu publicznego obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją robót budowlanych oraz koszty związane z utrzymaniem budynków w okresie trwania umowy, w tym ryzyko partnera prywatnego z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Jego wysokość na etapie utrzymania jest ściśle zależna od skali oszczędności energii, jakie osiągnięte zostaną w związku z działaniem partnera prywatnego i płatna od momentu zakończenia etapu robót termomodernizacyjnych. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych jest stała i nastąpi po zrealizowaniu przedmiotu umowy dla każdego z obiektów. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: um@karczew.pl Tel.: 22 780 60 83 |