Kompleksowa termomodernizacja budynków oświatowych Gminy Wołów. | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji czterech budynków użyteczności publicznej w Gminie Wołów, w tym: Wołowskiego Ośrodka Kultury - Filia w Lubiążu, Przedszkola Słoneczko w Wołowie, ZSP w Lubiążu oraz realizacja działań modernizacyjnych w zakresie zmniejszenia kosztów energii cieplnej i mediów w tych budynkach. |
Podmiot publiczny | Urząd Miejski w Wołowie |
Partner prywatny | Siemens Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejsko-wiejska |
Lokalizacja projektu | Wołów |
Województwo | Dolnośląskie |
Sektor | Efektywność energetyczna |
Data wszczęcia postępowania | 31-08-2012r. |
Data podpisania umowy | 27-12-2012 |
Data zamknięcia finansowego | 27-12-2012 |
Status realizacji | Umowa zakończona |
Data zakończenia | 05-11-2022 |
Okres umowy (miesiące) | 120 |
Okres umowy (lata) | 10 lat |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 4 795 179,24 zł |
Przedział wartości projektu | Mikro (<5 mln) |
Źródła finansowania projektu | Partner prywatny ponosi robót budowlanych, wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania gospodarką energetyczną i mediami oraz utrzymuje inwestycję w okresie umownym. Koszty związane z audytami energetycznymi budynków objętych zakresem termomodernizacji. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Nie |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko występujące po stronie partnera publicznego. Ryzyko makroekonomiczne, w szczególności ryzyko zmiany stawek podatku od towarów i usług (VAT) do czynności utrzymywania obiektów oraz zmiany cen gazu i energii elektrycznej. Ryzyko związane ze zmianą sposobu użytkowania obiektów budowlanych objętych przedmiotem umowy lub ich części. Ryzyko polityczne oraz ryzyko wystąpienia klęsk żywiołowych. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyko występujące po stronie partnera prywatnego. Ryzyko konstrukcyjne (budowy) – w tym ryzyko powodujące zmiany kosztów i terminów związanych z realizacją przedmiotu umowy, w szczególności: opóźnienia w zakończeniu robót budowlanych; niezgodności bądź nieprzestrzeganie ustalonych standardów wykonania robót; wzrost kosztów bądź powstanie dodatkowych, nieprzewidzianych kosztów; wpływ czynników zewnętrznych możliwych do przewidzenia; wystąpienie nieadekwatnych do celu przedsięwzięcia rozwiązań w dokumentacji projektowej; udział podwykonawców; pojawienie się lub zastosowanie do realizacji nowych technologii; nieosiągnięcie gwarantowanego poziomu oszczędności; przewidywalne warunki atmosferyczne. Ryzyko dostępności związane z faktycznym stopniem dostępności nakładów na przedsięwzięcie – ryzyka wpływające na koszt, ilość, jakość i terminy dostarczenia nakładów niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, w tym takie, od których będą zależeć przyszłe płatności. Ryzyko utrzymywania budynków w okresie 2013–2023 r. i wykonywania usług koniecznych do podtrzymania zagwarantowanych przez wykonawcę oszczędności. |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzenie partnera prywatnego będzie pochodzić w całości od podmiotu publicznego w ramach cyklicznych płatności dokonywanych zgodnie z przyjętym przez strony harmonogramem spłat. Środki na zapłatę wynagrodzenia będą pochodzić z oszczędności wygenerowanych w związku z przeprowadzoną termomodernizacją. W wypadku nieuzyskania zagwarantowanych w ofercie oszczędności, kwotę wynikającą z ilości zwiększonego zużycia w gigadżulach a stawką za gigadżula w momencie wyliczania oszczędności, partner prywatny zapłaci po dokonaniu takiego przeliczenia podmiotowi publicznemu na podstawie noty obciążeniowej wraz z karą umowną za takie przekroczenie. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: sekretariat@wolow.pl Tel.: 71 319 13 05 |