Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia - Budowa nowej infrastruktury na rozszerzonych terenach portu - Etap I | |
Syntetyczny opis projektu | Koncepcja projektu zakłada budowę nowej głębokowodnej (umożliwiającej obsługę największych statków oceanicznych zdolnych do wpłynięcia na Morze Bałtyckie) infrastruktury portowej w Porcie Gdynia. Zaplanowano budowę w II etapach terminala kontenerowego o docelowej zdolności przeładunkowej 4 mln TEU (z rezerwą szczytową), dodatkowo potencjalny terminal uniwersalny, oraz potencjalne drugie stanowisko przeładunku paliw płynnych i terminal LNG. Projekt umożliwi także dostosowanie portu do obsługi największych statków wycieczkowych w Basenie II. Komplementarny projekt obejmuje także m.in. przebudowę wejścia do portu, w tym falochronów, którego Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A nie może wykonać samodzielnie – zgodnie z prawem jest to kompetencja Urzędu Morskiego w Gdyni. |
Podmiot publiczny | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |
Partner prywatny | |
Rodzaj podmiotu publicznego | Administracja rządowa |
Lokalizacja projektu | Gdynia, Zatoka Gdańska |
Województwo | Pomorskie |
Sektor podstawowy | Infrastruktura transportowa |
Data wszczęcia postępowania | IV kwartał 2020 |
Status realizacji | Ocena efektywności |
Podstawa prawna wyboru partnera prywatnego | Brak danych |
Szacowana wartość nakładów inwestycyjnych lub usług netto | 3 277 592 000,00 zł |
Przedział wartości | Największe (>500 mln) |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Tak - planowane |
Kontakt do podmiotu publicznego |
E-mail: marketing@port.gdynia.pl Tel.: 58 621 50 03 |