Budowa parkingu podziemnego pod placem Nowy Targ we Wrocławiu | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie 3 kondygnacyjnego parkingu podziemnego wraz z niezbędną infrastrukturą dla 333 samochodów osobowych pod placem Nowy Targ wraz z nawierzchnią w/w placu i jej zagospodarowaniem. Koncesjonariusz na podstawie umowy koncesji zobowiązany był do wykonania przedmiotu koncesji za wynagrodzeniem, które stanowi wyłączne prawo do korzystania z parkingu wraz z płatnością Koncesjodawcy. |
Podmiot publiczny | Urząd Miejski Wrocławia |
Partner prywatny | Konsorcjum firm: 1. Mota – Engil Central Europe S.A. – Lider konsorcjum, 2. Mota – Engil Engenharia e Construcao, S.A., 3. EMSA –EMPREENDIMENTOS E EXPLORACAO DE ESTACIONAMENTOS, S.A., 4. ESLI – Parques de Estacionamento S.A., 5. IMMO Park Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejska |
Lokalizacja projektu | Wrocław |
Województwo | Dolnośląskie |
Sektor | Infrastruktura transportowa |
Data wszczęcia postępowania | 22-04-2009r. |
Data podpisania umowy | 16-07-2010 |
Data zamknięcia finansowego | 16-07-2010 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 16-07-2050 |
Okres umowy (miesiące) | 480 |
Okres umowy (lata) | 40 lat |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | Koncesja na roboty budowlane |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 39 048 900,96 zł |
Przedział wartości projektu | Małe (5-40 mln) |
Źródła finansowania projektu | Struktura finansowania oraz rodzaj i wysokość ewentualnych dopłat Koncesjodawcy były przedmiotem negocjacji oraz stanowiły kryterium oceny ofert. Koncesjodawca z środków własnych, po dokonaniu odbioru końcowego parkingu, dokonał płatności na rzecz Koncesjonariusza w wysokości 15,1 mln PLN , co stanowi 38,73% całkowitego kosztu przedmiotu koncesji. W okresie eksploatacji Koncesjodawca nie ponosi żadnych kosztów. Realizacja projektu była finansowana przez Koncesjonariusza ze środków własnych oraz z kredytu bankowego (31,3 mln PLN). |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Podział zadań i ryzyk pomiędzy stronami był przedmiotem negocjacji. Koncesjodawca ponosi część ryzyka ekonomicznego związanego z wykonaniem Umowy w zakresie płatności na rzecz Koncesjonariusza. Koncesjodawcę obciąża ryzyko związane z prowadzeniem postępowania o wybór Koncesjonariusza oraz z wyborem Koncesjonariusza. Ponosi on także ryzyko polityczne i społeczne związane z realizacją przedmiotu Umowy. Ponadto Koncesjodawcę obciążają wszelkie ryzyka związane z przedmiotem Umowy od chwili przejęcia Parkingu po okresie jego eksploatacji przez Koncesjonariusza, w tym ryzyko związane z końcową wartością Parkingu oraz ryzyko ekonomiczne i eksploatacyjne związane z jego dalszą eksploatacją. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Wszelkie ryzyka związane z wykonaniem umowy obciążają koncesjonariusza, w szczególności ryzyko prawidłowego zaprojektowania i wykonania obiektu, ryzyko dostępności i popytu a także ryzyko ekonomiczne związane z wykonaniem przedmiotu koncesji. |
Model wynagrodzenia | Mieszany |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzeniem Koncesjonariusza jest czerpanie korzyści z tytułu świadczenia usług parkingowych osobom trzecim oraz jednorazowa płatność Koncesjodawcy po zakończeniu okresu budowy w kwocie 15,1 mln PLN. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: dit@um.wroc.pl Tel.: 71 777 71 57 |