Budowa Linii Tramwajowej KST (etap IV) | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem umowy jest sfinansowanie, zaprojektowanie, budowa i utrzymanie linii tramwajowej KST (Krakowski Szybki Tramwaj), etap IV. Celem projektu jest wybudowanie nowego odcinka sieci tramwajowej tworzącego korytarz łączący istniejące elementy sieci tramwajowej przy zachowaniu odpowiedniej prędkości komunikacyjnej, tj. nie niższej niż 24 km/h, licząc wraz z czasem postoju na przystankach. Nowa linia tramwajowa będzie biegła od skrzyżowania ul. Jana Pawła II z ul. Lema, Meissnera poprzez ul. Meissnera, ul. Młyńską, ul. Lublańską, ul. Dobrego Pasterza, ul. Krzesławicką, ul. Bohomolca, ul. ks. Kazimierza Jancarza do istniejącej pętli tramwajowej „Mistrzejowice”. Jej łączna przewidywana długość to 4 526 m. |
Podmiot publiczny | Gmina Miejska Kraków - Zarząd Dróg Miasta Krakowa |
Partner prywatny | Konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o. o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. (partner) |
Rodzaj podmiotu publicznego | Gmina miejska |
Lokalizacja projektu | Kraków |
Województwo | Małopolskie |
Sektor | Infrastruktura transportowa |
Data wszczęcia postępowania | 05-04-2018r. |
Data podpisania umowy | 21-12-2020 |
Data zamknięcia finansowego | 30-01-2023 |
Status realizacji | Projektowanie i budowa |
Data zakończenia | 2044 - |
Okres umowy (miesiące) | 288 |
Okres umowy (lata) | 24 lata |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 1 966 944 877,20 zł |
Przedział wartości projektu | Największe (>500 mln) |
Źródła finansowania projektu | Finansowanie projektu na etapie inwestycji i na etapie utrzymania spoczywa na partnerze prywatnym. Źródła finansowania przedsięwzięcia przez partnera prywatnego są objęte tajemnicą przedsiębiorstwa. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | Ryzyko zmiany prawa, ryzyko stanu prawnego nieruchomości, ryzyko zmiany podatków. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyko niezgodności robót budowlanych z ustalonymi standardami ich wykonania, ryzyko wzrostu kosztów (etap inwestycyjny, etap utrzymania), ryzyko dostępności, ryzyko niewłaściwego utrzymania/zarządzania, ryzyko nieotrzymania lub utraty finansowania. |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Wartość opłaty za dostępność będzie aktualizowana o zasady określone w Umowie PPP. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: ppp@zdmk.krakow.pl Tel.: 12 616 75 68 |