Budowa budynku Sądu Rejonowego w Nowym Sączu. | |
Syntetyczny opis projektu | Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa budynku Sądu Rejonowego w Nowym Sączu, a następnie jego utrzymanie i zarządzanie w okresie trwania Umowy. Celem projektu jest wybudowanie nowoczesnej siedziby Sądu Rejonowego w Nowym Sączu, odpowiadającej wysokim standardom pracy i obsługi klientów przy optymalizacji kosztów, w tym w szczególności wysokiej efektywności energetycznej obiektu. |
Podmiot publiczny | Sąd Okręgowy w Nowym Sączu |
Partner prywatny | PPP Projekt Sp. z o.o. |
Rodzaj podmiotu publicznego | Administracja rządowa |
Lokalizacja projektu | Nowy Sącz |
Województwo | Małopolskie |
Sektor | Budynki publiczne |
Data wszczęcia postępowania | 12-10-2013r. |
Data podpisania umowy | 05-03-2015 |
Data zamknięcia finansowego | 24-08-2015 |
Status realizacji | Zarządzanie/ utrzymanie |
Data zakończenia | 31-12-2037 |
Okres umowy (miesiące) | 274 |
Okres umowy (lata) | 22 lata 10 miesiące |
Podstawa prawna wyboru prawnego partnera prywatnego | PPP w PZP (art. 4 ust. 1) |
Wartość nakładów inwestycyjnych lub usług brutto | 52 530 146,76 zł |
Przedział wartości projektu | Duże (40-100 mln) |
Źródła finansowania projektu | Finansowanie na etapie inwestycji i na etapie eksploatacji spoczywa na partnerze prywatnym. Wysokość nakładów oraz źródła finansowania przedsięwzięcia przez partnera prywatnego są objęte tajemnicą przedsiębiorstwa. Podmiot publiczny refinansuje 100% nakładów inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych w formie opłaty za dostępność. Są to kwoty odpowiednio: - 52 530 146,76 zł brutto (koszty inwestycyjne) - 23 672 307,89 zł brutto (koszty finansowania i zysku Partnera Prywatnego związane z Etapem Inwestycyjnym) - 49 706 989,15 zł brutto (koszty Etapu Utrzymania i Zarządzania). Wobec Wynagrodzenia dotyczącego kosztów finansowania na Etapie Inwestycyjnym i Wynagrodzenia za Etap Utrzymania i Zarządzenia w umowie ppp zastosowano mechanizmy waloryzacyjne (w oparciu o WIBOR 1M i wskaźnik inflacji GUS). Mechanizmy te funkcjonują od dnia podpisania umowy ppp. |
Wsparcie UE (Tak/Nie) | Nie |
Zakładana wartość wsparcia | Nie dotyczy |
Program, z którego pochodzą środki | Nie dotyczy |
Doradztwo (Tak/Nie) | Tak |
Ryzyka po stronie publicznej | W szczególności: ryzyko związane z wniesieniem składnika majątkowego w stanie prawnym i technicznym zdatnym do realizacji umowy ppp, ryzyko popytu na lokale udostępnione przez partnera prywatnego zgodnie z umową, ryzyko zabezpieczenia środków finansowych na zapłatę Wynagrodzenia Partnera Prywatnego, ryzyko Zmiany Prawa. |
Ryzyka po stronie prywatnej | Ryzyko projektowania, budowy, eksploatacji i utrzymania oraz ryzyko dostępności (w tym m in. zapewnienia ochrony, sprzątania, pierwszego wyposażenia w meble czy funkcjonowania baru). |
Model wynagrodzenia | Płatność za dostępność |
Szczegóły wynagrodzenia | Wynagrodzenie płatne bezpośrednio z budżetu podmiotu publicznego, powiązane z realizacją inwestycji i dostępnością budynku w standardzie ustalonym w umowie. |
Kontakt do instytucji |
E-mail: sekretariatdyrektora@nowysacz.so.gov.pl Tel.: 18 448 21 46 |